Monitorovací výbor
MONITOROVACÍ VÝBOR REGIONÁLNÍHO OPERAČNÍHO PROGRAMU REGIONU SOUDRŽNOSTI SEVEROZÁPAD
Dle Článku 63 Nařízení Rady (ES) č. 1083/2006 ze dne 11. července 2006 o obecných ustanoveních o Evropském fondu pro regionální rozvoj, Evropském sociálním fondu a Fondu soudržnosti a o zrušení nařízení (ES) č. 1260/1999 zřizuje členský stát pro každý operační program monitorovací výbor po dohodě s řídícím orgánem do tří měsíců ode dne, kdy je členskému státu oznámeno rozhodnutí o schválení operačního programu.
Monitorovací výbor ROP Severozápad měl zejména tyto pravomoci:
- posuzoval a schvaloval kritéria pro výběr projektů,
- prostřednictvím evaluačních zpráv hodnotil pokrok v dosahování cílů operačního programu,
- posuzoval a schvaloval výroční a závěrečné monitorovací zprávy,
- mohl řídícímu orgánu navrhnout revize nebo přezkum operačního programu, které by mohly přispět k dosažení cílů programu, a to na základě evaluačních a monitorovacích zpráv.
Základní vymezení pravomocí a zodpovědností Monitorovacího výboru je uvedeno v Nařízení Rady (ES) č. 1083/20069 ze dne 11. 7. 2006 o obecných ustanoveních o Evropském fondu pro regionální rozvoj, Evropském sociálním fondu a Fondu soudržnosti a o zrušení Nařízení (ES) č. 1260/1999.
Monitorovací výbor Regionálního operačního programu regionu soudržnosti Severozápad byl složen ze zástupců navržených příslušnými organizacemi a institucemi, které oslovila Regionální rada regionu soudržnosti Severozápad jako Řídící orgán Regionálního operačního programu regionu soudržnosti Severozápad a byl sestaven na základě principu partnerství dle Článku 11 Nařízení Rady (ES) č. 1083/2006 ze dne 11. července 2006 o obecných ustanoveních o Evropském fondu pro regionální rozvoj, Evropském sociálním fondu a Fondu soudržnosti a o zrušení nařízení (ES) č. 1260/1999 a respektuje rovné zastoupení mužů a žen.
Monitorovací výbor Regionálního operačního programu regionu soudržnosti Severozápad zasedal minimálně dvakrát ročně. Přípravu a způsob svolání zasedání, průběh zasedání, hlasování a přijímání usnesení Monitorovacího výboru podrobněji upravoval Jednací řád Monitorovacího výboru Regionálního operačního programu regionu soudržnosti Severozápad, který byl vydán na základě Statutu Monitorovacího výboru Regionálního operačního programu regionu soudržnosti Severozápad a Obecného nařízení. Ve Statutu bylo podrobněji definováno postavení a úloha Monitorovacího výboru.
Jednací řád dále stanovil funkci a povinnosti Sekretariátu Monitorovacího výboru Regionálního operačního programu regionu soudržnosti Severozápad, jehož funkci vykonával tehdejší Odbor řízení programu ve spolupráci s tehdejší Kanceláří ředitelky a funkci a povinnosti tajemníka Monitorovacího výboru Regionálního operačního programu regionu soudržnosti Severozápad.
Monitorovací výbor Regionálního operačního programu regionu soudržnosti Severozápad zastupovaly tyto instituce:
- Řídící orgán,
- Ústecký kraj,
- Karlovarský kraj,
- Ministerstvo pro místní rozvoj ČR,
- Ministerstvo financí ČR,
- Ministerstvo dopravy ČR,
- Ministerstvo zemědělství ČR,
- Svaz měst a obcí ČR,
- Severočeské sdružení obcí,
- Spolek pro obnovu venkova,
- Hospodářská komora ČR,
- Asociace hotelů a restaurací ČR,
- Rada vlády pro nestátní neziskové organizace,
- Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem,
- Svaz průmyslu a dopravy ČR,
- Euroregiony,
- město Chomutov,
- město Sokolov,
- Asociace nevládních neziskových aktivit Karlovarského kraje.